Relæ


Booking? Ikke helt endnu.
marts 9, 2010, 9:24 am
Filed under: Relæ

Det lader til at en masse mennesker er begyndt at interessere sig for dette projekt og det er fantastisk at møde folks respons efter succesen på Omnivore. Samtidigt er pressen begyndt at vise en del interesse og vu har været heldige med en helt masse omtale endnu før vi har slået dørene op.
Fantastisk glad er jeg også for at mærke hvor mange der allerede nu, desværre forgæves, har forsøgt sig på at bestille bord på Relæ. Jeg har snakket om åbning sidst i marts eller i starten af april og lige nu må jeg nok desværre strege i hvertfald den første af listen. At vi åbner sidst i marts er svært usandsynligt. Lige nu er det ude af mine hænder, byggeri kan jeg på ingen måde gennemskue.

I forhold til bookingen tør jeg til gengæld heller ikke at tage imod nogle bestillinger helt endnu. Jeg vil nødig have at vi eks. ikke når at modtage vores ovn i tide men vi er forpligtet til at åbne op for de bookinger vi har men at vi til gengæld ikke kan lave det brød vi gerne vil…Indtil videre kan vi kun tage imod større selskaber der jo af gode grunde skal planlægges langt frem i tiden.

I forhold til den praktiske del af bookingen når vi først kommer i gang har vi også mange ting vi skal tage stilling til. Som kendt er vi jo lavt bemandet og hvis der er noget der kræver tid er det at pleje en telefonlinje der ringer (forhåbentlig!) dagen lang. Jeg husker min tid på Noma før at bookingen blev overført til kontoret hvordan tjenerne halsede afsted  for at gøre sig klar fordi de konstant måtte svare telefonen. Desværre må jeg nok erkende at jeg aldrig kommer til at lave en restaurant med så mange forespørgsler som noma men ikke desto mindre gik det op for mig hvor store ressourcer og administration det kommer til at kræve. Den gode gamle reservationsbog er så automatisk ude af billedet. Det tager for lang tid og det er svært at overskue hvad der bliver skrevet, hvem folk er osv.

P.t. så overvejer vi Dinnerbooking der kan styres direkte via en pc, både for restauranten og fra gæsterne. Folk kan booke deres borde, aflyse komme på venteliste osv. Vi kan sætte det hele op så vi har overblik over hvilke borde vi har i gang, vi har booket og ledige. Al administrationen kan vi altså slippe for, eller det meste af den i hvertfald…
Telefonen skal jo stadig være tilgængelig men det overvejer vi at begrænse til en enkel time eller to midt på dagen.
Nu skal vi lige se om vi kan komme til enighed med dinnerbooking og om det kan fungere for os. Når den så er på plads kan det være man snart vil kunne booke borde..jubii.


2 kommentarer so far
Skriv en kommentar

– Når i er oppe og køre, så send gerne en mail på perrild@gmail.com – så booker jeg tid…. Elsker gourmet mad – og synes din idé er fantastisk. Glæder mig meget.

=)

Joachim

Kommentar af Joachim P

Du må også meget gerne sende en mail til mig.

Kommentar af Line




Skriv et svar

