Relæ


Et logo er undervejs
januar 21, 2010, 8:00 pm
Filed under: Indretning, Relæ | Tags: , , ,

Grafisk identitet. Det lyder vigtigt og er et koncept der er meget langt fra kokkens sædvanlige rusken med gryder. Det er dog endnu een af ufatteligt mange ting man skal have på plads før man kommer igang med en restaurant, en vinbar, en skomager og et hvilket som helst andet firma. Egentlig burde det jo ikke betyde så meget og i den sidste ende er det jo sjældent et logo der giver folk en uimodståelig træng til afprøve eens forretning. Stemning, køkken, atmosfære, service og mange andre ting må (forhåbentlig) komme foran i køen. Med det sagt så lever vi ikke længere i en tid hvor rygtet om en god andeconfit er den eneste måde at komme ud til folk på. Mund til mund er flyttet til cyberspace og spreder sig som en tæppebrand i takt med at der bliver tastet anmeldelser og meninger på livet løs.

En restaurants facade skal af samme grund repræsentere sig på nettet. Den grafiske identitet er restaurantens forlængede arm i cyberspace og skal på samme måde som restauranten fysisk skal være indbydende, tirre folks interesse. Konceptet for Relæ er tærsket igennem her på bloggen og udfordringen bliver at få et logo til at udstråle hvad køkkenet tænker og restauranten indbyder til . Det enkle, upyntede og uprætentiøse vil blive tilstræbt men samtidigt skal de enkle komponenter have en kvalitet der kan bære at undvære “pynten”.

Jeg er lykkelig for at for mange år siden at have mødt Astrid Reitzel da jeg knoklede som  kokkeelev og hun studerede grafisk design. Hun har været min tilbagevendende sparringspartner på alt hvad der krævede hendes kreative evner og nu hvor hun er blevet selvstændig er det oplagt at søge hendes hjælp når jeg nu også skal være det…Hendes firma hedder 78er og har mine varmeste anbefalinger.

Jeg er glad for logoer der er underspillede men let genkendelige. Jeg er ikke meget for at plastre restauranten ind i navnet, så for dem der ved hvad biksen hedder, som udgangspunkt alle der sidder i restauranten, er det logoet der vil bære identiteten. Når man kommer ud fra restaurantens rammer er det selvfølgeligt nødvendigt at vedhæfte det et navn. Den skrift vi vil komme til at bruge til dét vil i tråd med det andet være enkelt, uden krummelurer og uden de store armbevægelser. Bloggen her vil også få en tiltrængt overhaling når retningslinjerne er kommet på plads.

Lige nu diskuterer vi hvorvidt det grafiske modspil til et skåret-ind-til-benet-koncept er et helt simpelt sort på hvidt tema eller om man skal forsøge at ramme den varme vi prøver at ramme i indretningen. Simpelt men indbydende.
Jeg håber og satser på at vi har den grafiske identitet og logo på plads inden der er gået to uger.


1 kommentar so far
Skriv en kommentar

Jeg forventer mig en indbydende varme i jeres grafiske identitet.

Kan du iøvrigt ikke få Astrid til at bedømme vores nylige identitet på http://GastroMand.dk – det er til gengæld meget hvidt og sort:)

Kommentar af Anders




Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s



%d bloggers like this: