Relæ


Breaking news!! – ny restaurant!
december 11, 2009, 10:03 am
Filed under: Indretning, Relæ | Tags: , ,

I sidste udgave af gastro har man fået opsnuset Relæ og det noteres at der vist nok kommer restaurant på Nørrebro, at det vist nok er siciliansk fødte Christian F. Puglisi der står bag og en masse andre vist nok og hvis’er. Man ligger som man har redt og den slags “vist nok” nyheder må komme af min egen frygt for at springe ud af restauratørskabet lidt for tidligt. Jeg kan dog glædeligt annoncere at disse tider er ovre!
Jeg tager en stor tyk tusch og sætter en fed streg over at der “vist nok” kommer en restaurant på Nørrebro og skriger lige følgende ud til verdenen:

“JEG SKAL ÅBNE RESTAURANT!
DEN SKAL HEDDE RELÆ!
DEN KOMMER TIL AT LIGGE PÅ JÆGERSBORGGADE 41!!
2200 NØRREBRO!!”

Ahh, forløsning er ordet når en drøm bliver officiel!

Støvet Relæ skal rejses fra

Jeg har ikke kunne få armene ned siden jeg igår så håndværkerne rive det gamle beboerlokale ned til små bunker murbrokker for at gøre plads til en restaurant. Et par billeder i den dunkle belysning var alt hvad det kunne blive til af dokumentation i denne omgang men den nuværende lidt skumle stemning i lokalet bliver sat meget godt i perspektiv. Jeg vil jævnligt fodre denne blog med billeder så man efterhånden vil kun se en restaurant rejse sig fra murbrokkerne.

Hjørnelokalet er L-formet og kommer til at kunne rumme omkring 40 gæster under optimale forhold. Køkkenet bliver helt åbent og en helt central del af lokalet og især af stemningen i rummet. Køkkenet bliver omkredset af en spisebar med plads til omkring 10 heldige gæster der kan kigge kokkene over skulderen hele aftenen igennem. Rent logistisk er lokalet sat op for at bringe køkkenet helt tæt på gæsten. Ideen er at gastronomi skal opleves på nært hold og man skal kunne indnuse køkkenets temperament og stemning under middagen. Stemningen i køkkenet står jeg for og stemningen ved bordene sørger Kim Rossen for. Kim som jeg kan bryste mig af bliver min partner, restaurantchef og fremtidige gæsters imødekommende vært.

Følg med her på bloggen og se udviklingen!


13 kommentarer so far
Skriv en kommentar

Tillykke med forløsningen og velkommen i gaden!

Vi glæder os til at se mere til Jer!

Kommentar af Peter

Glæder os allerede!

Kommentar af Jakob Nielsen

Også tillykke herfra Christian, så sker det endelig!🙂

Kommentar af Jonas Steenstrup

Fra en beboer i Jægersborggade skal lyde et stort tillykke og velkommen! Jeg vil glæde mig til at støtte projektet og spise på Relæ.

Kommentar af Astrid

Tillykke!! Jægersborggade er et fantastisk sted… held og lykke!!

Kommentar af Lars Lundø

Mange tak for de mange lykønskninger!

Kommentar af Christian F. Puglisi

Tillykke og velkommen i gaden, vi glæder os til en godt naboskab😀

Vh

Salon Jargon

Kommentar af Salon Jargon

Vi glæder os til at gå fra vores lejlighed i Julius Bloms Gade til Jægersborggade for at spise god mad!

Velkommen til …🙂

Kommentar af Martin & Signe

Hey Christian, er det muligt at forud bestille bord nu ?

Kommentar af Gilbert

Hej Gilbert,
Det kommer lige an på hvornår, jeg tør ikke booke restauranten op før jeg er stensikker på at vi vil være åbne. Jeg får lige tænkt over hvordan det gøres bedst og så giver jeg besked fra mig…
Christian

Kommentar af Christian F. Puglisi

Først og fremmest tillykke med stedet…
Jeg er nyudlært kok til start marts, og ville høre om i evt. søgte kokke, og i så fald hvillken email man kan sende ansøgning og cv til?
Med Venlig Hilsen
Lasse Angus
lasseangus@hotmail.com

Kommentar af Lasse Angus

Hej Lasse,
Inden længe får vi sat hjemmesiden op på med alt det fornødne, deriblandt muligheden for at sende CV osv. Indtil videre er min stab på plads. Du må meget gerne sende dit cv på christian@restaurant-relae.dk så jeg har det senere hen.
Mvh

Christian

Kommentar af Christian F. Puglisi

Hvor er jeg glad for at se en restuarant tage vegetarkonceptet alvorligt. Vegetarmad er ikke bare kedelige salater eller en pastaret. Som vegetar har jeg virkelig savnet at kunne gå i byen og få en lækker vegetarisk menu, så det vil jeg glæde mig meget til.

Kommentar af Mette Pedersen




Skriv et svar

