Relæ


Så er der om ikke andet noget at sidde på!
august 25, 2009, 8:32 pm
Filed under: Indretning | Tags: , ,

Mit koncept er lidt specielt og meget langt fra hvad mange af mine kollegaer ville give sig i kast med. Jeg skal skære ind til benet, gastronomien kommer i fokus på dén måde jeg vil have det og det skal være gennemgående at luksus er skåret væk og smidt ad helvede til. Det skal komme til udtryk i maden, indretningen og alle de beslutninger man nu skal til at træffe undervejs.

Indretningen bliver markant mere spartansk end hvad jeg har oplevet på mine sidste mange arbjedspladser og jeg er heldig at kunne bryste mig af at samarbejde med Anders Busk Faaborg fra tegnestuen Superspace for at det skal kunne lykkedes.

Anders kontaktede mig da han havde opsnuset at jeg var i gang med et restaurantprojekt og skal med sit talent drysse magi over de meget få midler der er til rådighed for indretningen. Kort sagt vil der blive spenderet mere energi på at realisere interessante ideer end der vil blive spenderet dollars på højt besungne designerstole og borde. Anders og jeg er blevet enige om grundideerne til restaurantens opbygning og snarligst vil den foreløbige plantegning være at finde her på bloggen.

Jeg ønsker at skabe et sted med sjæl og er glad for den effekt brugte møbler har på stemningen. Det er ingen hemmelighed at det også er nemt forenligt med en spinkel opstartsøkonomi og de åbenlyse fordele for miljø og  bæredygtighed er heller ikke at underkende. Der har været meget stilstand i projektet i de sidste par uger og det har i den grad taget farten af indretningsideerne, det giver jo ikke meget mening at snedkeren er i gang med at bygge en bar når man ikke har fået papirerne i orden! Ikke desto mindre fik vi fulgt op på Anders’s idé om at gå på stole jagt i B&W hallerne og den var der bare. Stolen man skal vises hen på på Relæ er fundet og købt! Så er der om ikke andet noget at sidde på.

Den første brik i indretningen, "Le Stol"

Den første brik i indretningen, "Le Stol"


Skriv en kommentar so far
Skriv en kommentar



Skriv et svar

